راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور سنگاپور

دسته بندی: لم اپلای

2021/01/07


تحصیلات کارشناسی ارشد در سنگاپور - راهنمای 2021

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور سنگاپور، تنها فرصتی برای گذراندن یک یا دو سال از زندگی در یک مکان هیجان انگیز و عجیب و غریب نیست؛ بلکه فرصتی برای مطالعه و آموزش در یک فرهنگ فکری پر جنب و جوش و آینده نگر است. اگر در مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور تحصیل کنید، می توانید از نوآوری های پیشرفته فناوری یاد بگیرید یا میراث فرهنگی جذاب و بی نظیری را مطالعه کنید. این صفحه شامل اطلاعات ضروری در مورد تحصیلات تکمیلی در سنگاپور، از شهریه و فاند گرفته تا ویزا و روند درخواست، می باشد.

فرصت های تحصیلات تکمیلی در سنگاپور - چه پیشنهاداتی برای سال 2021 وجود دارد؟

سنگاپور بسیار بیشتر از اینکه مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات باشد، قطب تعالی علمی در جنوب شرقی آسیا است. این کشور دارای دانشگاه هایی با رتبه های عالی، استانداردهای بالای آموزش و یادگیری، دانشگاهیان مشهور جهان و امکانات پیشرفته تحقیقاتی است.

در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا خوب است شما مدرک کارشناسی ارشد خود را در سنگاپور در نظر بگیرید:

  • دانشگاه های معتبر - دو دانشگاه از شش دانشگاه سنگاپور با فاند عمومی در میان 100 موسسه آموزش عالی جهان قرار دارند.
  • فرصت های بورسیه تحصیلی - چندین بورس تحصیلی و گزینه های یارانه شهریه برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور وجود دارد.
  • زبان آموزشی دانشگاه های سنگاپور، انگلیسی است - دوره های تحصیلات تکمیلی در سنگاپور به زبان انگلیسی تدریس می شوند که به عنوان زبان مادری بسیاری از مردم سنگاپور، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کیفیت زندگی بالا - سنگاپور غالباً به عنوان یکی از امن ترین کشورها در جهان شناخته می شود، و تمیزی و میزان جرم و جنایت پایین، آن را به محلی برای تحصیلات تکمیلی خارجی تبدیل کرده است.

 

تحصیلات کارشناسی ارشد در سنگاپور - جزئیات اصلی

تعداد دانشگاه ها

6

قدیمی ترین دانشگاه

دانشگاه ملی سنگاپور (1905)

تعداد دانشجویان بین المللی

51,756

طول دوره

1 الی 2 سال

متوسط شهریه

S$35,000 (USD $25,950)

سال تحصیلی

آگوست تا جولای

 

دانشگاه های سنگاپور

برای کشوری با این اندازه، چشم انداز آموزش عالی سنگاپور بسیار باورنکردنی است، سنگاپور دانشگاه های محلی و موسسات خارجی زیادی دارد. در سیستم آموزشی دانشگاه های سنگاپور، چارچوب های تضمین کیفیت دقیق برای اطمینان از بالاترین کیفیت دوره های تحصیلات تکمیلی و شناخته شده در سطح بین المللی وجود دارد. وزارت آموزش و پرورش (MoE) نهاد مسئول آموزش عالی در سنگاپور است، اگرچه از سال 2011، موسسات خصوصی باید در شورای آموزش خصوصی (CPE) ثبت شوند. با این حال، در حال حاضر هیچ لیستی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور و هیچ مرجع مرکزی در سنگاپور وجود ندارد که برای مدرک تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور به رسمیت شناخته شود. بنابراین توصیه می شود که از طریق مقامات مربوطه از کشور مبدا موسسه بررسی کنید که آیا این موسسه یک موسسه آموزشی خیرخواهانه است. به همین ترتیب، توصیه می شود اطمینان حاصل کنید که مدارک تحصیلی از موسسات خارج از کشور در زمینه های حرفه ای مانند مهندسی دریافت می کنید توسط نهاد حرفه ای مناسب شناخته می شوند.

 

دانشگاه های محلی

سنگاپور دارای شش دانشگاه دولتی است که فرصت های تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهد:

  

نهاد های خارجی

علاوه بر دانشگاه های محلی، بسیاری از دانشگاه های برجسته جهان برنامه های تحصیلات تکمیلی را در سنگاپور ارائه می دهند، چه به صورت خودشان و چه با همکاری دانشگاه های محلی (که موسسات اعطای جایزه خواهند بود).

 

رتبه بندی

دانشگاه ها علی رغم کوچک بودن سیستم آموزش عالی سنگاپور، دانشگاه های آن عملکرد بسیار خوبی در سطح جهانی دارند.

 

برترین دانشگاه های سنگاپور در سال 2021

دانشگاه

THE 2021

QS 2021

ARWU 2020

دانشگاه ملی سنگاپور

25

11

80

دانشگاه صنعتی نانیانگ

47

13

91

 

 

انواع دوره های کارشناسی ارشد در سنگاپور

در سنگاپور، دوره های کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای به عنوان "تحصیلات تکمیلی آموزش محور" شناخته می شوند، در حالی که دانشجویان کارشناسی ارشد دوره های تحقیقاتی و دانشجویان دکترا "تحصیلات تکمیلی پژوهش محور" نامیده می شوند. سیستم نامگذاری مقاطع کارشناسی ارشد، مانند انگلیس و ایالات متحده است و دارای MA ، MSc و LLM می باشد. پروگرم های کارشناسی ارشد می تواند به طور قابل توجهی از موسسه ای به موسسه ای دیگر در سنگاپور متفاوت باشد. مدت زمان آن معمولاً بین یک تا دو سال است و برنامه درسی را خود موسسته می تواند تعیین کند. به عنوان مثال، دانشگاه ملی سنگاپور رویکرد انعطاف پذیری نسبت به طول دوره کارشناسی ارشد دارد، ترجیح می دهد دوره تحصیل مشخصی را تعریف نکند اما در عوض شرط می گذارد که حداقل تعداد واحد های کسب شده باید در هر ترم کسب شود. در عین حال، در دانشگاه فنی نانیانگ، مدت زمان معمول دوره کارشناسی ارشد تمام وقت مهندسی به طور معمول یک سال طول می کشد. در این مدت دانشجویان باید 30 واحد دانشگاهی را به پایان برسانند. کلاس ها و سمینار ها معمولاً عصر تشکیل می شوند، در حالی که دروس عملی (در صورت لزوم) در طول روز یا در طول هفته انجام می شوند! پروگرم های MBA می توانند بین 12 تا 18 ماه به صورت تمام وقت طول بکشد. گزینه های نیمه وقت و تمام وقت برای اکثر پروگرم های کارشناسی ارشد در دسترس است.

 

محتوای دوره

دوره های کارشناسی ارشد آموزش محور، شامل تدریس ترکیبی از کلاس های درس، سمینارها، کار گروهی و آموزش ها، با یک پروژه یا پایان نامه سال آخر است. ممکن است در پایان دوره کارشناسی ارشد یا به عنوان یک کار مداوم در طول دوره تحصیل خود، مجبور شوید این پروژه را انجام دهید. دانشگاه ها همچنین ممکن است دوره هاب کارشناسی ارشدی را ارائه دهند که به موجب آن هیچ پایان نامه یا پروژه ای لازم نباشد ("the coursework track" نامیده می شود) که در این حالت واحد ها صرفاً با حضور و گذراندن دوره ها پاس می شوند.

برای دوره های کارشناسی ارشد پژوهش محور، پایان نامه (براساس تحقیقات تحت نظارت) بخش قابل توجه تری نسبت به کارشناسی ارشد آموزش محور حساب می شود و حدود 30،000 کلمه خواهد بود. همچنین در طول دوره ارشد پژوهش محور، شما مجبور به شرکت در چهار دوره هستید.

در دانشگاه های محلی، پایان نامه این پروژه باید در یک دوره مقرر (معمولاً سه سال تمام وقت) پس از شروع پروگرم (که ممکن است "commencement of the candidature" یا "maximum length of candidature" نامیده شود) ارسال شود و نه لزوماً در پایان رسمی دوره تحصیل.

در صورتی که پروگرم شما بیش از 1 سال به طول بیانجامد، در پایان پروگرم، یک معدل (GPA) یا یک معدل تجمعی به شما تعلق می گیرد. مقیاس GPA مقیاسی 5 نمره ای است که حداکثر نمره قبولی 5 و اغلب اوقات حداقل نمره قبولی 2.5 می باشد.

 

هزینه کارشناسی ارشد و فاند در سنگاپور

سنگاپور همواره مشوق دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است و بنابراین طیف وسیعی از گزینه های فاند و فرصت های پشتیبانی مالی برای کمک به تحصیلات تکمیلی در دسترس است. هزینه های تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در سنگاپور ممکن است گران باشد، اما مبلغ دقیق پرداخت شما به دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید و رشته مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید انتظار پرداخت هزینه بدون یارانه در منطقه به مبلغ 35000 دلار سنگاپور (25950 دلار آمریکا) برای یک دوره تحصیلات تکمیلی در یکی از برترین دانشگاه های سنگاپور داشته باشید. همچنین در سنگاپور فرصت های منحصر به فردی برای یارانه کارمزد وجود دارد که از طریق سیستمی موسوم به "تعهد خدمات" ارائه می شود - می توانید در مورد این در ادامه بخوانید. در بیشتر موارد، هزینه ای که پرداخت می کنید به جای اینکه به صورت یکجا جمع شود، از چندین مولفه تشکیل خواهد شد. هزینه ها نیز ممکن است در هر ترم یا دوره سه ماهه دریافت شوند اما جالب است که برخی از موسسات سه ترم در سال دارند (یعنی هر ترم چهار ماه است!) یا فقط سه ترم در سال دارند بنابراین در هنگام محاسبه هزینه ها حتما این موضوع را در نظر بگیرید.

 

یارانه شهریه و تعهد خدمات (Service Obligation)

دانشجویان خارجی در دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ که سلف فاند هستند می توانند نرخ شهریه یارانه ای را پرداخت کنند. این امکان برای دانشجویانی که بورسیه ای از هر نوع را دریافت می کنند وجود ندارد. همه پروگرم ها واجد شرایط دریافت یارانه نیستند و این پروگرم ها براساس نیازهای کشور و بازار کار انتخاب می شوند. همچنین دانشگاه های جداگانه اختیار تصمیم گیری در مورد پروگرم هایی را دارند که می توانند از یارانه MoE بهره مند شوند، بنابراین وب سایت دانشگاه را به دقت بررسی کنید. مبلغ یارانه برای دانشجویان خارج از کشور، بسته به رشته انتخابی آنها، از 5000 دلار تا 40000 دلار سنگاپور (3،700-30،000 دلار آمریکا) است. برای احراز صلاحیت، شما باید موافقت نامه ای به نام تعهد خدمات (SO) با وزارت وظیفه MoE امضا کنید و تعهد بدهید که پس از فارغ التحصیلی به مدت سه سال در شرکت های مستقر در سنگاپور کار خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به صفحه دانشگاه ملی سنگاپور در مورد طرح تعهد خدمات مراجعه کنید.

اگرچه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است، اما صرف نظر از اینکه برنامه کارشناسی ارشد شما طولانی است، مدت زمان SO سه سال تعیین شده است، بنابراین مطمئن شوید که بطور کامل شرایط را متوجه شده اید و قصد دارید در سنگاپور کار کنید.

https://applyplus.org/country/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%B1

 

کمک هزینه های تحصیلی و کمک های مالی کارشناسی ارشد

کمک مالی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز به صورت بورس تحصیلی یا همان اسکالرشیپ ها از دانشگاه ها و آژانس های خارجی در دسترس است. بورسیه های تحصیلات تکمیلی همگی دارای معیارهای واجد شرایط بودن هستند، بسیار رقابتی بوده و به طور کلی بر اساس برتری علمی اهدا می شود. بورسیه های تحصیلی غالباً هزینه های تحصیل و هزینه های مربوطه را پوشش می دهد. مثال هایی از این اسکالرشیپ ها عبارتند از:

  • بورس تحصیلی ASEAN (برای اتباع اعضای انجمن ملل جنوب شرقی آسیا)
  • بورس تحصیلی APEC (MBA تمام وقت؛ ملیت های انتخاب شده)
  • کمک هزینه شهریه از دانشگاه ها
  • بورسیه دانشگاه ها

سایر اشکال کمک های مالی شامل وام تحصیلی دانشجویی و مشاغل نیمه وقت است. دانشجویان بین المللی با مجوز دانشجویی که برای مدرک تمام وقت تحصیل می کنند، ممکن است در طول سال تحصیلی تا حداکثر 16 ساعت در هفته و همچنین به طور تمام وقت در تعطیلات مجاز به کار باشند، بدون اینکه مجوز دیگری را برای کار کردن درخواست کنند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به استثنای افرادی که بورس تحصیلی، یارانه شهریه و فاند خارجی دریافت می کنند) نیز می توانند تحت وام تحت شهریه (TFL) درخواست وام کنند. حداکثر مبلغ وام 90٪ شهریه های پرداختی توسط شهروندان سنگاپور است و برای مقاطع کارشناسی ارشد انتخاب شده در دسترس است. ارائه دهندگان وام های TFL بانک های محلی هستندو وام ها از طریق موسسه شما درخواست می شوند.

 

اپلای برای کارشناسی ارشد در سنگاپور

اپلیکیشن ها معمولاً از طریق دفتر تحصیلات تکمیلی (یا معادل آن) بررسی می شوند، اگرچه هر یک از پروگرم ها ممکن است فرم آنلاین خود را داشته باشند. تصمیم گیری در مورد پذیرش اغلب توسط دانشکده مربوطه، پس از ارزیابی دقیق از همه ی اپلیکیشن ها انجام می شود. این ارزیابی ها بر اساس ترکیبی از عواملی مانند مدارک قبلی و سوابق تحصیلی، توصیه نامه ها، نمرات آزمون ها و تجربه کاری مرتبط با رشته انتخابی توسط دانشجو انجام می شوند. اکثر پروگرم های تحصیلات تکمیلی دو بار در سال، در ماه های آگوست و ژانویه، دانشجو می پذیرند و برای هر یک از ورودی های تعیین شده ددلاین خاصی وجود دارد.

 

شرایط ورود به سیستم کارشناسی ارشد

داوطلبان باید آمادگی خود را برای پروگرم های تحصیلات تکمیلی نشان دهند و ممکن است ملزم به ارائه نمرات آزمون ورودی (به عنوان مثال GRE یا GMAT) و در برخی موارد، آزمون های زبان باشند. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور و پژوهش محور نیاز به مدرک کارشناسی خوب یا معادل آن در یک رشته مرتبط دارد. از آنجا که تعداد متقاضیان واجد شرایط اغلب از تعداد پوزیشن های موجود در هر دانشکده بیشتر است دارا بودن حداقل شرایط ورود الزامی برای تضمین پذیرش نیست. دپارتمان ها همچنین ممکن است دانشجویانی را که دارای مدرک کارشناسی خوب و معتبر هستند و دارای تجربه تحقیقاتی مناسب هستند، به شرط تأیید توسط دستگاه اداری مربوطه، یا بطور مثال اساتید، پذیرش کنند.

 

الزامات زبان

دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، به عنوان بخشی از معیارهای پذیرش، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی در قالب آزمون های TOEFL یا IELTS نشان دهند. آزمون انگلیسی دانشگاه مالزی نیز گاهی پذیرفته می شود.

 

ویزا و مهاجرت برای دانشجویان کارشناسی ارشد

در سنگاپور کلیه دانشجویان بین المللی با پیشنهاد پذیرش از یک دانشگاه، ملزم به داشتن مجوز Student’s Pass معتبر هستند که توسط اداره مهاجرت و بازرسی سنگاپور (ICA) صادر شده است. مانند بسیاری از کشورها، ویزای توریستی برای تحصیل در سنگاپور کافی نیست. این فرایند را می توان بیشتر بصورت آنلاین از طریق سیستم Student On-Line Application and Register (SOLAR) انجام داد، که هم دانشگاه ها و هم دانشجویان برای ارسال مدارک مربوطه برای متقاضیان موفق نامه ای بصورت اصولی (IPA) توسط ICA صادر می شود که دانشگاه شما مستقیماً برای شما ارسال می کند. برای متقاضیانی که برای ورود به سنگاپور نیاز به ویزا دارند، ویزا در نامه IPA لحاظ می شود.

 

کار به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در سنگاپور

کار نیمه وقت برای دانشجویان کارشناسی ارشد در سنگاپور تحت شرایط خاصی مجاز است و منوط به تأیید دانشگاهی است که در آن تحصیل می کنید. قبل از اینکه به دنبال استخدام برای کار نیمه وقت بگردید، بهتر است در دفتر دانشگاه مربوطه برای پوزیشن های خالی کاری استعلام کنید. کارفرمایان محلی مجاز به ارائه شغل پاره وقت به دانشجویان بین المللی در دانشگاه های محلی هستند. به عنوان یک دانشجو، شما باید یک نامه مجوز از موسسه خود ارائه دهید که به شما این امکان را می دهد تا کار نیمه وقت را دنبال کنید.

 

سخن آخر

در سنگاپور، مدرک کارشناسی ارشد اغلب پیش نیاز تحصیل در مقطع دکترا است اما همچنین با داشتن این مدرک، تعدادی از گزینه های شغلی نیز برای شما در دسترس خواهد بود. سنگاپور یکی از جذاب ترین کشورها برای خارجیانی است که به دنبال کار بسیار ماهر هستند. سنگاپور به عنوان یک مرکز برای تجارت و صنایع با فناوری پیشرفته در جنوب شرقی آسیا، فرصت های کاری گسترده ای را ارائه می دهد، به ویژه در بخش های اصلی مانند بانکداری و دارایی، علوم پزشکی، مواد شیمیایی، ارتباطات و رسانه ها، الکترونیک، مراقبت های بهداشتی و فناوری های اطلاعاتی. همه ی دانشگاه های محلی از خدمات شغلی برخوردار نیستند، اما اگر چنین باشند، ارزش استفاده مناسب از آنها را دارد زیرا آنها ارتباط خوبی با کارفرمایان خواهند داشت و رویدادهایی را مانند نمایشگاه های شغلی که می توانید در آنجا با شرکت های بسیاری (محلی و چند ملیتی) ملاقات کنید و در آنها به عنوان یک فارغ التحصیل با پتانسیل بالا استخدام شوید.

 

منتظر مقاله بعدی درمورد "تحصیل مقع دکترا در کشور سنگاپور" باشید.

 


دیدگاه کاربران